Save!

Custom Badminton Racquet Stringing

Rated 4.64 out of 5 based on 33 customer ratings
(33 customer reviews)

From: $34.00 $27.00

Customize your badminton racquet exactly the way you like it. Choose your configuration from the options below then drop your racquet off in our southwest Calgary store. A master stringer from our Yonex stringing team will string your racquet. We will send you an email when your racquet is ready to pickup. A video of your custom stringing will also be posted to our YouTube channel so you can be sure that it was strung to the highest standards.

SKU: BADMINTON RACQUET REPAIR SERVICE Category: Tags: , ,

Description

Fast and convenient badminton racquet stringing service in Calgary. Two-week warranty.

Our racquet stringing technicians are USRSA trained. Most are also members of the Yonex Stringing Team. All racquets are checked and verified by a second stringer to ensure quality control. Our stringing machine is the best in the business.

Custom racquet stringing services are covered by a two week warranty and come with a satisfaction guarantee. Customers can choose from one-hour, one-day and one-week turnaround. Customers may also choose to have their racquets shipped to them after they are repaired. This is a popular option for our out-of-town customers.

See our RACQUET SERVICE POLICY for details.



Custom & Discount Stringing

Racquet Network offers the following racquet stringing services in our southwest Calgary racquet store:

Discount racquet stringing is inexpensive (starting at $20 for string and labour) but comes with very few options. This is recommended for players who just want some string in their racquet. They do not expect their string bed to contribute to their performance.

Custom racquet stringing costs more but it allows players to customize their string bed to enhance their performance. Custom stringing offers a full range of options, including string, colour, tension and turnaround. It comes with a two week warranty and a satisfaction guarantee. Custom turnaround options include:

Discount Racquet Stringing

Players who want discount racquet stringing are required to place their order through our website, print their receipt, wrap it around the handle of their racquet and drop it off at the store. Our staff are not permitted to accept racquets brought in for discount stringing unless the receipt is attached to the handle. So please do not forget to do this.

Custom Racquet Stringing Benefits

In addition to faster turnaround options, players who choose custom racquet stringing also get the following benefits

  1. two week warranty on labour
  2. satisfaction guarantee
  3. email notification when racquets are ready
  4. early pickup is permitted
  5. choose your tension
  6. choose your string colour
  7. choose your string gauge
  8. choose your string brand
  9. free frame cleaning included
  10. free minor grommet repairs included
  11. sponsorship credits can raise funds for player’s home club
  12. stringing notes permanently kept on file


We are Racquet Stringing Experts

Our Master Stringers are trained by the US Racquet Stringer’s Association.
Racquet Network is a member of the prestigious Yonex Stringing Team.
In 2017, members of the Racquet Network custom stringing team were invited to string at the Canadian Open Badminton Championships in Calgary.
In 2018, we strung racquets for professionals at the National Bank Challenger Event in Calgary.

Yonex Stringing Team

Racquet Network is a member of the prestigious Yonex Stringing Team. We are invited to string at elite tennis and badminton events. While we cannot attend every event we are invited to, we do our best to help out when such events are in Alberta.


Installing Racquet Strings

Racquet Network offers both custom stringing and discount stringing options.

33 reviews for Custom Badminton Racquet Stringing

  1. Rated 5 out of 5

    Peter Nguyen

    Racket Network saves the day again. Thanks guys. It’s good to know I can count on you.

  2. Rated 5 out of 5

    Calvin H. (verified owner)

    Based on the advice of a friend who is a regular customer, I ordered one day stringing on the website for my son’s badminton racquet. I like them on Face Book right away so I saved ten bucks immediately. Then I brought the racquet into the store and dropped it off. My wife saw the bakery next door so we went in to get some pastreys. As we were getting into our car to drive away we got an email saying the racquet was ready. So we didn’t even get out of the parking lot and we already had the racquet back. And it was very cheap to so I will be back for sure and I will tell the other parents on my son’s badminton team.

  3. Rated 3 out of 5

    Majid S. (verified owner)

    It was ok but not great. I brought my raquette in and paid for one week and got it back in 6 days but they didnt call me to say it was done. I had to call them even though they promised to call me.

    • Racquet Network (verified owner)

      RESPONSE FROM MANAGEMENT – As we explained when you brought your racquet in, we don’t call people on the phone. We notify them by email when their racquet is complete. That way we have proof that cusomters were notified. We also have proof of the time and date of the notification. In this case, we sent notification to you three hours after receiving the racquet. It was sent to Mxxxxxxxxxm@xxxxxxail.com.

  4. Rated 5 out of 5

    Marwan Z. (verified owner)

    Very excellent service. I brought my racquet in for stinging in a week and got it back same day. Just like the time before. So Im happy.

  5. Rated 5 out of 5

    Brian Xi

    You guys keep getting better and better. I remember bringing my racquet to Brent’s house to get it strung. Now you are in your new store and it’s gorgeous. Thank you for a decade of great service. I will always be a customer.

  6. Rated 5 out of 5

    Oliver T. (verified owner)

    Thanks again, guys. And thanks for the coupon. I am a Racquet Network lifer.

  7. Rated 5 out of 5

    Bonn Yonnner (verified owner)

    Specatcular service you guys. I will be back and I will be telling all of my friends.

  8. Rated 5 out of 5

    J. Xu (verified owner)

    We used the new website pre-order system for the first time last week. We placed an order for restringing my son’s racket late Wednesday evening. My wife dropped it off on Thursday morning. Just after noon, my son got an email saying his racket was ready. This was even faster than we expected.

    • Racquet Network Staff (verified owner)

      Thanks for the review, John. Our online system has sent you a discount coupon you can use within 30 days. We know that Jeremy likes to restring at least once a month, so that will save you some money on your next order. See you soon.

  9. Rated 5 out of 5

    Jerry Walker (verified owner)

    You guys seem to be getting faster. I dropped both of my Voltrics off on Monday morning and paid for one-week serive. Got a call after dinner saying they were ready. Awesome as always guys. Thanks. And thanks for the discounts for reveiws to. It really helps to save this money on top of the great and really fast service.

  10. Rated 5 out of 5

    T. Robertson (verified owner)

    First time user. Totally impressed. Had my dad drop my racquet off when he was in Calgary on Sunday. Came home from school on Tuesday and the racquet was sitting on my kitchen table in Lethbridge. Was exepecting to get it back in a week or two. Got it back in two days. Nice.

  11. Rated 5 out of 5

    Shelley Kinderchuck (verified owner)

    Brent. Thank you so much. You are a saviour. My daughter was getting her racquets strung at our club where the guy was stringing way over maximum tension. She broke three racquets in three months at about $300 per racquet and warranty was refused on all of them. Once we started buying from you and learned how to make sure we were covered, she stopped breaking racquets. She has been playing for almost six months now and not one broken frame. You have save us so much money. We are customers forever now. Thanks again for everything.

    • Racquet Network Staff (verified owner)

      Brent says HI Shelley. Thank you for the feedback. Brent understands how expensive it can be to have kids in a competitive program. The policies we have in place ensure that our clients are protected by warranty coverage. The manufacturers know how careful we are about warranty frand, so legitimate claims are never refused.

  12. Rated 5 out of 5

    Amrinder S. (verified owner)

    First time customer and, I must say, a very impressed first time customer. I brought my badminton racket in to get new strings put in yesterday. I paid for one week but got it back in less than two hours. Rest assured, therefore, that I will be back in the future.

    • Racquet Network Staff (verified owner)

      Thank you, Amarinder. It doesn’t always work out that way for one-week turnaround customers, but we get every racquet done as soon as we can. Have a great week!!

  13. Rated 5 out of 5

    Sebastian W (verified owner)

    I visited your store recently and was simply amazed at the quality of the service. I was recently laid off and money is bit tight right now. I also recently broke my badminton racquet recently so I dug an old Carlton racquet out of the closet and brought it in to see if it could be salvaged until I get back on my feet. The lady helping me did not bat an eye and did not judge me. She told me that the racquet needed some repairs but was perfectly fine otherwise. When I picked the racquet up three days later, I barely recognized it. New string, new grommets, new grip. It looks brand new and all I had to spend was $50.00. All in all the experience was overwhelming positive. So much so that I will definitely be giving you my business the next time I am in a position to buy a new racquet.

  14. Rated 5 out of 5

    Tony Chung (verified owner)

    I am extremely happy with your satisfaction gaurantee. Before you had it I was afraid to try Yonnex BG 66 badmington string. But then with the satisfaction gaurantee I was not afraid anymore. It is very good string even though it breaks more than the other BG 65. So now I am switched to that string. Very good. Thank you.

  15. Rated 5 out of 5

    Sunil S. (verified owner)

    I always bring my racquets to Racquet Network. I always ask for one week service. I always get it back in a day or two. Sometimes even the same day. I am very happy with the service you provide. I tell all of my friends to come to your store. Thank you for excellent service over the past five years. I apologize for not posting a review sooner.

  16. Rated 5 out of 5

    Richard Klassen (verified owner)

    Excellent service. I brought my racquet in at 3:00 on thursday. They called at 5:30 to say it was done. I was suprised because I paid for 1 week but got it back in about 3 hours. I will be back.

  17. Rated 5 out of 5

    Dennis Yu

    I am very happy with your one day service. Thank you.

  18. Rated 1 out of 5

    Jiang

    I am very upset. I get my raquet strung Monday. I play Monday and string brake. I take it back but you wont string it again for me for free. You are crooks. I won’t be back ever.

    Management response;

    Jiang. You chose the thinnest string that Yonex makes — BG66. We advised you to choose something thicker because you told us you were playing with nylon shuttles. We warned you that BG66 was subject to breakage and that we could not recommend it to anyone playing with nylon shuttles. Nevertheless, you insisted on going with BG66 because your friend recommended it to you. The next day you came in and demanded a restring, insisting that we must have strung the racquet incorrectly.

    Our stringer did not make a mistake. She strung it according to factory specifications, as she always does. As a result, you were offered our standard warranty, which is a warranty on the labour but not on the string. You refused this offer and stormed out of the store. At that point we could no longer help you.

    Unfortunately, strings break. Sometimes they break the first time you use them. That is why manufacturers do not offer warranties on strings. The only thing we can do is offer our best advice — which is what we did in this case. We are sorry that you are not happy.

  19. Rated 5 out of 5

    Don Schmidt

    You guys are great. I am so happy to find you. You are close to my house and your staff are so expert. Thank you for the help.

  20. Rated 5 out of 5

    Ana O

    Very fast. Thank you. I will be back.

  21. Rated 5 out of 5

    Ruichen

    I broke my stings the last match I played, but I put my raquet back in my bag and forgot about it. I didn’t remember until about three hours before I was supposed to play again. Thanks god for Raquet Network. I took it in after work to get it repaired and I got it back before I played again at 7:30. I was very happy to have this opportunity. So you have earned my busness.

  22. Rated 5 out of 5

    Victor Knudsen

    I have had my racquet fixed three times by Racquet Network. In all cases I received exactly what I ordered. On one occasion I ordered the wrong tension. The staff called to warn me that stringing at that tension would void the warranty and might break the racquet. I will continue to use this company and would happily recommend them to others.

  23. Rated 5 out of 5

    Chrissy S

    Wow. Such string. Many fast. Go badminton. (Now may I have my coupon for submitting a review?)


    Management response – Thank you for the review (we think?). The system will send your coupon automatically — as long as the review is with 30 days of purchase.

  24. Rated 5 out of 5

    B. Wong

    I got the 1 hour service. I dropped my racquet off at 2:05 and got an email saying it was ready at 2:43. It was perfect. You also had the color I wanted which was orange. Thank you. See you next time.

  25. Rated 2 out of 5

    Mohamed Khan

    I was promised one-hour service but you didn’t deliver. That’s not cool. True you refunded the difference between one-hour and one-day, but I think it should have been free.


    Management response – You are correct. It took us 1 hour and 32 minutes to do your racquet. We had some issues with grommets. We called you 30 minutes into the job and told you it would be a little late. We also emailed you the same message. And we gave you a discount so you paid the one-day rate instead of the one-hour rate. So you paid for 24 hour turnaround but got your racquet in 92 minutes. We are sorry if you are still not satisfied.

  26. Rated 3 out of 5

    Rick B

    I usually get my racquet strung really tight so the strings don’t move around. This time the guy talked me into getting it strung loose so I would have more power. But now the strings are moving around. I took it back but they refused to fix it. I realize I got what I want, but I was talked into something I didn’t want.


    Management response – Stringing at low tension provides lots of additional power and adds to string durability. However, the strings will move around some. This is not a bad thing. It does not affect how the string bed performs.

    You requested a tension of 17 lbs. We have your signature on the stringing form indicating this to be the case. When you came in to complain about the strings moving around, we offered to restring it for free if you paid for the string. You refused. The offer still stands if that is what you decide to do.

  27. Rated 5 out of 5

    K Smith & Family

    We love you guys!!! We drive in from Lethbridge to get our racquets maintained. We always get one-hour service. As per the advice of your staff, we now do preventative stringing and do not wait for our strings to break. Since we started doing that, we haven’t had a single issue.

    We’ve told so many of our friends about you. Now they are all going to you guys, too. Congrats on having a very successful family business.

  28. Rated 5 out of 5

    Phil Wong

    The place I usually go costs less, but it can take a week or more to get my racquet back. I went to you guys because you have guaranteed one day service. For me it was worth it. For 5 dollars more I brought my racquet in on Tuesday and got it back Wendsday morning. It was exactly the right tension and exactly the right colour that I wanted. From now on I will be coming to you guys for my racquets and strings.

  29. Rated 4 out of 5

    Sam Wong

    The service was fast and the price was fair but you don’t stock Victor string. So I can only give you four stars.


    Management response – Thank you for the feedback, Sam. We are considering adding Victor to our lineup. We will let you know when we do.

  30. Rated 5 out of 5

    F Wu

    I have been bringing my son’s racquets to Racquet Network ever since I discovered you three years ago. My son plays competitively and is very particular about how his racquet is strung. He has been this way ever since he lost a critical point over a broken string when he was playing in his first final. He loves the way you guys string. He loves the fact that every racquet is strung exactly the same way. He swears that other places we have tried are not the same and are not consistent. Even though we have had at least five different people string racquets at Racquet Network, all of the racquets were exactly the same. Keep up the good work. You have earned a customer for life.

  31. Rated 5 out of 5

    Tony Chong

    I brought my Z-Speed in on Tuesday for restringling. I paid one week service, but got it back the same day. On Thursday, I play and everything were fine. I played again on Saturday and a string got broken so I took it back for warranty because you have a 2 week warranty. He fixed it and I got it back the same day. I had to pay for string but the work was free warrant and I got it back in about fore hours. Thats is really good service. I played two times since with got no problems.

  32. Rated 5 out of 5

    D CHAN

    I looked all over for the string my son wanted in the color he wanted. You guys were the only ones who had it. Thank you very much for having it and for stringing the racquet so quickly. My son is very happy. We will always come to your store from now on.

  33. Rated 5 out of 5

    Arvinder S

    I am giving your a five star rating, which is something I rarely do, but in this case you definately deserve it. I placed my order for three different racquets through your website on Monday morning from work. I then had a courier bring the racquets over.

    One of the racquets was mine. Two were my co-workers racquets. My instructions for each racquet were very specific. We had different string and different options on all of them.

    On Wednesday morning, Canada Post delivered them to our office. All three racquets were pefect exactly as we ordered them.

    So even though I almost never give five stars for reviews, I am giving you five stars today. Everything was perfect and you delievered them back to us in less than 48 hours. Very fast at a fair price.

Add a review